RoPaRunweekend

Het ene grote evenement is nog niet afgelopen of het volgende staat al weer voor de deur: de RoPaRun. Het wordt mijn 6e run vanuit Parijs met Team Gemeente Capelle aan den IJssel (78). Ik ben startloper en zal om 19.48 uur de eerste stapjes op Parc la Courneuve zetten. Als we precies volgens schema lopen, zullen wij maandag om 15.15 uur op de Coolsingel finishen.

Maar eerst hield ik deze week rust. Flink wat rust. Woensdagavond was ik bij de Verkerkloop in Zwijndrecht. Gudy liep met trainer/coach Kok de 5 km. En dat deden ze heel goed. Ik zag overigens ook Richard en vele Energiers een p.r. lopen op de 5 km. Het zag er allemaal heel snel uit. Iedereen gefeliciteerd met jullie mooie prestatie.

Donderdagavond liep ik bij de club. Na het inlopen deed ik wat 400-tjes op de baan. Ik liep er 6 in gemiddeld 1’50". Toen vond ik het genoeg. Ik wilde niet forceren. Zoals eerder gezegd zaten de spieren van mijn rechter bovenbeen na zondag aardig vast. En dat voelde ik nog. Ik ga er vanuit dat het wel goed zal komen.

En dan wordt zo meteen inpakken en op tijd naar bed. Want van het weekend zal er weinig van slapen terecht komen. Morgenochtend om 8 uur wordt het verzamelen en dan naar Parijs. Met een touringcarbus van Snelle Vliet en 2 busjes dalen we met ongeveer 23 teamleden naar het Zuiden af. Ook dit jaar heeft ons team zich weer ingezet voor het goede doel waar het uiteindelijk allemaal omgaat. Of we ons recordbedrag van tegen de 25.000 euro gaan benaderen is de grote vraag. In ieder geval worden alle sponsors bedankt. Overeind blijft staan dat we met z’n allen lopen voor onze zieke medemens. Mijn teammaat Remko schreef de volgende mooie anekdote:

"Sterk spul.
M’n teammaat tikt mijn uitgestrekte hand aan en weg ben ik. Meteen pak ik het tempo van de fietsers op. Twee beschermengels die zorgen dat je veilig bent en op de juiste weg.

De zon is net op en het noord-Franse landschap ziet er prachtig uit. Licht glooiend met hier en daar een boerderij. Een mooie landweg strekt zich voor ons uit en ik bedenk me dat hardlopen toch zo mooi kan zijn. Genieten van het moment.

Opeens flitst het door m’n hoofd. Gesprekken met Johan over wat een geluk je toch hebt als je dit kan doen. De mogelijkheid hebt om anderen op deze manier te helpen. Diegene die niet de mazzel hebben en getroffen zijn door die verdomde ziekte. Hoe tof het is om deel te mogen uit maken van een team van mensen die met allerlei acties proberen geld bijeen te brengen om hier tegen te vechten en het leed te verzachten.

Hoe makkelijk lijken dan opeens de kilometers en hoe simpel de heuvels. De voorste fietser laat zich iets terugvallen en draait zich om naar mij:”gaat het lekker?" Ik schraap m’n keel en wrijf in m’n oog; “een vliegje of zo…..” zeg ik nonchalant. In mijzelf lachend voer ik het tempo weer iets op; sterk spul hè denk ik."

Hier hoef ik natuurlijk niets aan toe te voegen. Bijzonder mooi beschreven door Remko.

Hoe het ons onderweg vergaat, kunt u zien op internet of televisie en horen op de radio. Vrijwilligers van de Roparun en Omroep Brabant presenteren het programma "Roparun en route". Van de start in Parijs tot aan het feest op de Coolsingel. Ons team kan je overigens onderweg herkennen aan het appeltjesgroene trainingspak.

Live televisie uitzendtijden:
Zaterdag 22 mei vanaf 17:00 uur de start in Parijs. Zondag 23 mei vanaf 17:00 uur de lange tocht door Frankrijk en België en maandag 24 mei vanaf 15:00 uur de finish op de Coolsingel.

De finish van alle teams van 12:00 tot 18:00 uur wordt integraal uitgezonden.

Hieronder vindt u de meest belangrijke links voor dit weekend. Ons teamnummer is 78.

Mijn twitterberichten vind je hier. Ik wens alle Roparunners een geweldig sportief weekend en de thuisblijvers een fijn zonnig weekend.

22 thoughts on “RoPaRunweekend

  1. Het was inderdaad een schiterende pinksterweekend met mooie loop evennementen. De roparun en inderdaad mogen wij lopers blij zijn om voor de zieke mensen te kunnen lopen,,petje af voor jou en je team, goed gedaan.

  2. Moet wel een enorm evenement zijn, die Roparun, toch maar eens aan gaan denken om mee te doen… Ben benieuwd naar jouw verslag en dat van de anderen, iedereen is zo razend-enthousiast!

  3. Als je zelf nauwelijks loopt gaat ineens al het belangrijke nieuws aan je voorbij. Dat gaat nu veranderen 🙂 Veel succes en plezier bij de RoPa!!

  4. Hans ik wens jou, Gudy en het hele Roparunteam heel veel succes en veel plezier met elkaar. Hopelijk wordt het niet al te warm voor jullie! Tot volgende week.
    Toi, toi, toi

  5. Een ontzettend mooie Roparun toegewenst voor jou en je teamgenoten.
    Uiteraard ook voor Gudy en haar team, Energieladies en alle andere Energiers,(en dat zijn er nogal wat) die in een team meelopen/fietsen/cateren/chauffeuren/navigeren/masseren etc.

  6. Ook wij wensen jou en Gudy met jullie Teams heeeeel veeel succes en en hopelijk 2e pinksterdag weer veilig terug op de Coolsingel.
    Groetjes uit Hoogvliet

Geef een reactie

