Mijn (laatste) Roparun (2014)

20140606_094218-1

In het Pinksterweekend van 7 tot en met 9 juni liep ik mijn 8e Roparun. Na de Ropaun vertrokken Gudy en ik voor onze vakantie naar Toscane en aansluitend kreeg de huiskamer een metamorfose. Ik zal jullie de details van de klus besparen. Aan bloggen ben ik niet toegekomen. Overigens staat heel blogland op een laag pitje. Toch wil ik bepaalde evenementen blijven vastleggen, desnoods voor het nageslacht ;-).

Foto650-XU4VZGOJ Foto650-YLZHGKTL Foto650-NKJOJEWZ

 

 

De Roparun dus. Deze keer vanuit Hamburg. Voor de eerste keer voor mij uit Duitsland. Dat dan weer wel. En voorlopig voor de laatste keer. Ik heb besloten te stoppen met het lopen van de Roparun. Voorlopig dan hé. Je weet nooit of er nog een keer komt. Maar na acht keer, heb ik het eigenlijk wel gezien. En het is tijd voor andere lopers. Ik heb begrepen dat één van mijn dochters mij al gaat opvolgen. Dat is wel leuk. Ik heb qua lopen toch nog wel wat individuele doelen te behalen, zoals bijvoorbeeld in poging 3 om de 60 van Texel uitlopen en het behalen van die 100e marathon. Ook het trailen staat steeds meer op de agenda. En je kunt nu eenmaal niet alles lopen. Uiteraard blijft het doel van de Roparun fantastisch, is het een geweldig evenement en heb ik genoten van de teams waarin ik heb gelopen.

Foto650-QGDNZVJZ

Voor het eerst dus naar Duitsland. De start was in Hamburg. Ook voor het eerst dat ik op een vrijdag vertrok. Net als vorig jaar natuurlijk weer met het geweldige team van Ziedewij Energie. Ook Gudy liep dit jaar mee met Team 315. Het was de tweede keer dat we gezamenlijk in één team liepen.

Foto650-3JFYLDOQ Foto650-8MYH4SJN Foto650-CFARHITI

Vrijdag in de loop van de middag arriveerden we in Hamburg bij ons overnachtingshotel. Een aantal mensen sliep in het hotel en een aantal in de campers. ’s Avonds waren de schnitzels in het plaatselijke restaurant zeer in trek en was er niet voldoende voor het hele team. Gelukkig smaakte het overige ook prima. De andere dag vroeg uit de veren voor ontbijt met een protesterend koffieapparaat. Ons team moest om even na half 12 van start voor de 580 km richting Rotterdam. Team A mocht dit jaar beginnen. Het begon al goed. Toon had het parcours 2 uur van te voren verkend en kwam met een lekke fietsband te staan en een paar kilometer na de start waren we al van de route. Beter gezegd: We waren een brug te ver. Ook die brug ging over het water, dus kwam het wel weer goed.

Foto650-NNODQZJ7 Foto650-PQHZ3636 Foto650-SUEKKKZJ Foto650-VJVRIXOR

We hadden onze snelheid bepaald op 11 km per uur. Ons team houdt zo nu en dan wel van een feestje en dan staan we zo maar ergens 3 kwartier stil of gaan we een uurtje ontbijten bij één van onze sponsors. Het was dus goed dat we deze eerste etappe boven de 12 km per uur konden lopen. Daarna was het de beurt aan team B. Ook zij gingen prima. En zo gaat het heel de Roparun, 580 km, door. Lopen, fietsen en verplaatsen naar de volgende locatie. En niet te vergeten massage en eten. De teamleden die dit verzorgen zijn onmisbaar. Na een lekker bordje pasta van Christine, een massage van Wilma of Marja was zeer welkom.

PicsArt_1402212364230

Onderweg zijn we nog twee keer fout gelopen en gefietst, maar dat hadden we toch redelijk snel weer onder controle. Prima gedaan dus door de fietsers, die het slechts met een ouderwetse routebeschrijving moesten doen. Vanaf Barendrecht zijn we met het hele team op de fiets en uiteraard steeds één loper richting Rotterdam gegaan. Dat was wel leuk. Bijzonder moment was natuurlijk weer de doorkomst bij de Daniel den Hoed. Na de finish kregen we onz medaille, die ondertussen bij mijn verzameling aan de muur hangt, en daarna werd er nog een gezellig hapje en drankje genuttigd in de kantine van Energie.
Het was weer een mooie en geslaagde editie van de Roparun.Foto650-GHZPNOM6 Foto650-CPG68IBT

Hier vind je de gegevens van mijn roparun die uit mijn garmin zijn gekomen en hier staan meer foto’s.

Onze webmaster, Kees van Wezel, heeft ons avontuur in een kort filmpje vastgelegd. Een mooie impressie.

ZiedewijEnergie _ Roparun 2014 from Kees van Wezel on Vimeo.

Ondertussen heb ik wat wedstrijdjes en trails gelopen. Ben je hier nieuwsgierig naar? Hier staat een overzicht van deze loopjes. Het volgende doel wordt de Kustmarathon Zeeland op 4 oktober. Ik heb deze (zwaarste) marathon van Nederland twee keer eerder gelopen. Ik heb altijd geroepen dat ik hier nog eens onder de 4 uur wil lopen. Dat gaat nu dus ook poging 3 worden. We zijn ondertussen al begonnen met de trainingslopen. Afgelopen zondag werd er 25 km gelopen. Komende zondag weer 25 km. In Oostvoorne zal een zwaarder parcours belopen worden om goed voorbereid te zijn op de Kustmarathon. Daarnaast gaan we via de ZeeuwseTrainingsloop, Kustloop, Sint PietersBear Trail en de Trail by the Sea richting 4 oktober.

2 thoughts on “Mijn (laatste) Roparun (2014)

  1. Blijft een bijzondere ervaring zo’n RepaRun; maar begrijpelijk dat je het nu wel (even) gezien hebt.
    Mooi programma richting kustmarathon, en onder die 4 uur; dat moet toch wel kunnen….good luck

  2. Jammer dat ik jullie doorkomst gemist heb ik Barendrecht, maar ik heb heel lang gewacht. Ik blijft het een hele prestatie vinden. Ik snap wel dat je andere loopuitdagingen nodig hebt. Ik blijf je blog trouw volgen hoor.

    Groetjes,

    Dorothé

Geef een reactie

