In de krant …

Ook ons team gaat zich langzaam aan voorbereiden op de RoPaRun 2009. Binnenkort is de eerste bijeenkomst. Het gaat al weer mijn vijfde deelname (op rij) worden. Vandaag stond er een artikel in het Algemeen Dagblad. Op de foto zie je ons team binnenkomen op de Coolsingel.

Het artikel gaat over het maximaal aantal teams van 275. De inschrijving is voor komend jaar zo groot, dat er zelfs 27 teams op de reservelijst staan. De ruimte op de openbare weg en het aantal vrijwilligers kan maximaal 275 teams aan. Meer is onverantwoord: dan komt de veiligheid van deelnemers en begeleiders in het gedrang. Hierdoor kunnen teams die al vele jaren meelopen, komend jaar niet meedoen. De deelnemende teams van 2008 hadden wel tot 15 september de tijd om zich gegarandeerd in te schrijven. Nu blijkt wat de gevolgen zijn, als je er niet op tijd bij was.

Dan nog mijn (geringe) loopactiviteiten. Na de baantraining van donderdag heb ik afgelopen weekend rustig aangedaan. Zondag precies 10,8 km in een uur gelopen. Ging lekker onder het zondagse zonnetje.

’s Middags naar de New York City Marathon gekeken. Heel indrukwekkend wat Paula weer liet zien. Vanaf de startlijn de brug op. Vol wind tegen (5 graden) en op kop gaan lopen en iedereen ‘naar huis sturen’. Ook de demarrage van Gomes dos Santos was fascinerend. Met zijn landgenoot liep het slechter af: hij heeft nog wel recht op een medaille. En natuurlijk de Energiers die de finish hebben gehaald: Machteld, Reninca, Bart, Bert en Eric en natuurlijk Gerard, Rinus en Mo tijdens de Berenloop, alwaar Claudia ongelofelijk heeft toegeslagen. Hulde aan al deze marathonkanjers.

12 gedachten over “In de krant …

  1. ja, was een bijzondere dag in New York. Paula is en blijft een fenomeen. Trouwens schitterende foto van haar. Bizar om de race te zien, als ik er een jaar eerder zelf liep. Nou ja, het was een mooie atletiekavond.

  2. Ik heb ook op TV naar NY M. zitten kijken. Inderdaad weer een ijzersterke Paula, maar de ontknoping bij de mannen vond ik ook erg fascinerend.

  3. Het wordt druk op sommige evenementen: Egmond, Schoorl, 7-Heuvelenloop en nu ook al de RopaRun.
    Ik maar maar eens wat kleinere loopjes uitzoeken.

  4. Helaas helemaal de newyork marathon gemist dit weekend en de roparun is natuurlijk uniek en vergelijkbaar met de berenloop virus!.
    Helaas nog geen team, maar dat gaat wel goed komen en wie weet?.
    Verder dit weekend nog vaak over je gehad met Theo van de spijkenisse marathon en je nummer 50 bij die marathon(ik kom ook) en een volgende keer wanneer ik weer in training ben loop iksamen met jouw de 3:30 uur op de marathon!.
    Groet Rinus.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.