Nu echt 10 km

Vanavond was voor de 29e keer de Paardenmarktloop in Oud-IJsselmonde. Onder de rook van de Van Brienenoordbrug. Inschrijven gebeurt in het plaatselijk café de Gouden Leeuw, waar je nog een gekookt ei en een balgehakt met mosterd kan bestellen bij de kastelein met een theedoek over z’n schouder.

De loop bestaat al jaren uit 8 rondjes van 1300 meter. Dit levert een totaal op van 10,4 km. Vanavond werd er van deze traditie afgeweken. De hele groep ging bij de start aan de wandel en moest 400 meter veder starten. Dit jaar dan voor het eerst een echte 10 km. Het was weer gezellig druk. Ik zag Ingrid, helaas zonder Martine en Mark. Ook een aantal Energiers, maar niet zoveel als vorig jaar.

Zoals ik van de week al schreef, had ik niet al teveel aspiraties. Zondag liep ik nog als een ouwe man. Dinsdag ging het al iets beter. Toen 40 minuutjes gelopen in een aardig tempo.

Daar klonk het startschot. Normaal klok ik ieder rondje mijn rondetijd. Dat ging nu al het eerste rondje de mist in, omdat we geen volledig rondje liepen. Het was vrij warm, maar toch nog goed te doen. De rondjes gingen uiteindelijk zo rond of net boven de 5’30”. Ik kon het tempo goed volhouden. Geen klachten en de benen waren al weer een stuk beter. De tien kilometer werd zo afgelegd in een tijd van 43’41”.

Dat viel niet tegen na al die lange evenementen van de afgelopen tijd. Dit keer een leuk t-shirt gekregen en dat alles voor 3,50 euro. Nu afbouwen richting de vakantie en daarna gaan we er weer tegenaan. Zondag eerst de trein boeken voor de marathon van Berlijn.

8 gedachten over “Nu echt 10 km

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.