Yes!! I am RUNNING around the world

Yes, vanmiddag was het zover. Ik ben hardlopend de wereld rond. Nu ik thuis ben, kom ik er pas achter. Toevallig ben ik zojuist mijn kilometers aan het bijwerken. En wat blijkt. Vanmiddag om ca. 15.15 uur bereikte ik de 40043e kilometer ergens op het Varkenoordseviaduct in Rotterdam.

Het blijft een beetje een gok, want je weet natuurlijk nooit de exacte kilometers. Zeker niet in de beginjaren. Toen was er nog geen internet, geen gps-horloges, etc. Toen was er alleen de postduif. Dus dan gokte je maar wat weg: natuurlijk wist je aan de hand van je tijd hoever het ongeveer was. Ik loop vanaf mei 1986 hard, dus pakweg 21 jaar. Ben er nog wel een half jaartje uitgeweest met voetballen en liep in de beginjaren nog niet zoveel.

Ik heb de kilometers vanaf 1991 bijgehouden. Daarvoor heb ik moet inschatten hoeveel het is geweest. Ik heb niet te ruim gerekend, dus het moet aardig kloppen. Hier zie je het totaaloverzicht.

40043 kilometer in 254 maanden = 157,65 kilometer per maand x 3/13 = 36,38 kilometer per week : 7 dagen = 5,2 kilometer per dag en dat 21 jaar lang.

Nu weer over tot de orde van de dag. Er is nog gelopen, maar dat wisten jullie al. 14,2 kilometer. Ja, de techniek is nu beter. Een lekker flink tempo. In 1:10:13 was ik weer terug, dus ruim 12 km p/u. Het was wel warm, stevige wind (tegen), maar het ging wel goed. Via de Laan op Zuid over de Erasmusbrug en over de Van Brienenoordbrug weer terug naar huis.

Nu op naar mijn 2e rondje rond de wereld. Ben ik dan al met pensioen??

18 gedachten over “Yes!! I am RUNNING around the world

  1. Nou Hans,
    Geweldig gedaan, voor vele is deze afstand onhaalbaar. Dit inclusief mijzelf. Op naar de volgende afstand en gewoon blijven door ademen.

  2. Gefeliciteerd en ik ga het journaal vanavond maar even in de gaten houden of is dat nou weer iets te overdreven.
    In ieder geval is het wel opzienbarend.

  3. oh.. ik lees net op de Engelse Wikipedia dat de “Mean circumference” 40,041.47 km is.. nou ja.. laat maar waaien..
    Ik vind je GOED!!!

  4. Nu op weg naar de maan. Dat schijnt zo’n 385.000 km te zijn. Dus met een gemiddelde van 5 km per dag ben je daar wel over een jaar of 200…
    Vanuitgaande dat je het lopen nog wel een jaartje of veertig kan volhouden: met 25 km per dag redt je het net. Terug wordt wat lastiger.
    Misschien moeten we er met een groepje lopers maar een estafette van maken.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.