Be More Ultra-Tour

Oud nieuws? Misschien? Maar belangrijk nieuws moet vaak herhaald worden. Bovendien zullen velen lezers van mijn blog hiervan nog niet op de hoogte zijn. Webloggers zijn goed in het lopen voor goede doelen. En dit is er ook weer eentje. En wat voor één? Een hele bijzondere. Het idee kwam van Leonie. Pieter was de gelukkig die een prijs won, en dat betekent meelopen en Martine zag dit natuurlijk helemaal zitten en sloot aan. Zie daar. Drie hardlopende webloggers die de Be More Ultra-Tour gaan lopen.

Wat gaan zij doen? Lopen. Heel ver lopen. In 5 dagen wordt er 250 km gelopen: 50 km per dag. En dat uiteraard voor een goed doel: Be More. Het sponsorgeld voor gebruikt voor de schoolkosten (600 euro per jaar per kind) van de 50 kinderen van Mother of Peace, Wilma van Wijngaarden.

Wil jij ook (een stukje) meelopen (tegen € 1,- per km), wil je als team meelopen, wil je een bijdrage leveren. etc. Alles is mogelijk. Lees er alles over op de site van de Be More Ultra-Tour.

Tweehonderdvijftig kilometer. Ik liep dinsdag 1 km en toen was ik al weer thuis. De hamstring werkte niet mee. Woensdag een behandeling bij de fysiotherapeut. Het is de aanhechting van de hamstring. Vanavond 5 km gelopen. En dat ging al een stuk beter dan dinsdag. Nog niet top, maar er zit weer vooruitgang in. Maar voor mij geen 250 km.

Van de week las ik een bericht dat wij allang weten. Toch leuk dat dat nog eens bevestigd wordt. Mensen die sporten hebben vijftig procent minder kans om een psychische stoornis te ontwikkelen dan mensen die niet sporten. Het onderzoek is verricht door het Trimbos-instituut in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid. Hier lees je er meer over.

Morgen (vrijdag !!) wordt de marathon van Dubai gelopen. De grootste atleet aller tijden staat aan de start. Geld is geen probleem in de oliestaat. Loopt onze lachende vriend een wereldrecord (sneller dan 2:03:59) dan strijkt hij 1 miljoen dollar op. Dat zou een mooie bijdrage zijn voor de ramp in Haïti. Update 22-1-2010: Haile is binnen en wint deze marathon in een tijd van 2:06:09.

15 gedachten over “Be More Ultra-Tour

  1. Die verrekte hamstring, het blijft wachten op een definitief afscheid van die last. Dat onderzoek las ik ook. Dat zouden die mensen die hardlopers voor “gestoord” verklaren eens moeten lezen…het tegendeel blijkt waar te zijn.

  2. Thanks Hans voor je support! In maart loop je weer als een zonnetje en doe je met ons mee. Die Haile, daar staat echt geen maat op zeg……en ook nog in die hitte. Yikes!!!

  3. Super om overal over de Be More Tour te lezen. Hoe meer verhalen, hoe meer sponsoren, hoe meer geld, hoe meer mensen die meelopen.
    Jammer dat Haile zijn bonus niet kan ophalen.

  4. Het kan niet vaak genoeg geschreven/verteld worden.
    Voor iemand die normaal zoveel (kan)lopen is 1km natuurlijk een drama, maar gelukkig is daar gelijk weer de sprong naar 5!

  5. goed nieuws wordt nooit oud nieuws Hans …
    Stond er in dat onderzoek ook iets over wat lopen met je doet als je van tevoren al een psychische stoornis had? Begrijp me niet verkeerd hé … ’t is niet voor mij, maar voor een eueueueueuh … vriend 😉

  6. Geweldige actie waar ik op donderdag en vrijdag in ga meelopen. Het feest op zondag wil ik natuurlijk ook niet missen.
    ps: eigenlijk mis ik nog een R’damse etappe olv RunningHans …

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.